FAQ - Frågor & svar

Ny kund

Hur blir jag kund hos er?

Du blir kund hos hos oss när du lägger en order i webshopen, antingen genom att skapar ett konto eller genom att handla som gäst.

Genom att skapa ett konto innan du börjar handla blir betalningsprocessen snabbare, du kan lagra flera leveransadresser, granska och spåra dina beställningar på ditt konto, med mera.

Vad är fördelarna med att skapa ett konto?

Med ett förskapat konto kan du se din beställningshistorik, se sparade produkter och uppdatera dina adresser. 

Kan jag handla som privatperson?

Ja, så länge du betalar med kort.

I dagsläget kräver vi organisationsnummer vid fakturabetalning vilket innebär att vi inte kan erbjuda fakturabetalning till privatperson.

Vad händer om jag glömt mitt lösenord eller inloggningsuppgifter?

Skulle du glömma ditt lösenord kan du enkelt trycka på länken "Glömt lösenord" så skickas automatiskt ett nytt lösenord till dig.

Skulle du ha glömt vilken e-postadress du registrerat som inloggningsadress ber vi dig vänligen att kontakt Kundcenter på order@boxondirect.se.

   

Köpguide - Hitta rätt produkt

Hur hittar jag rätt produkt?

Med BoxonDirect.se's smarta och unika filtreringsmöjlighet kan du lätt och enkelt hitta rätt produkt. När du valt en sortimentskategori kan du filtrera bland produkterna i filtreringsrutan till vänster om produktlistan. Med bara några knapptryck väljer du mellan material, färg, storlek, specifikationer med mera. Listan uppdateras efter varje val och du kommer på så sätt närmare ditt val.

Du har också möjlighet att söka efter din produkt i sökrutan längst upp på sidan.

Om du mot all förmodan inte hittar din förpackning står vi naturligtvis till din tjänst. Kontakta oss så löser vi ditt förpackningsbehov, 020 - 33 10 00 / order@boxondirect.se.

   

Frakt & Leverans

När levereras mina produkter?

De flesta av våra varor skickas samma dag om du lägger din beställning innan klockan 14. Det betyder att varorna vanligtvis anländer hos dig inom 24-48 timmar.

Vill du veta var din beställning befinner sig kan du kontakta kundcenter på 020 - 33 10 00. Glöm inte att uppge ditt ordernummer.

Hur skickas mina produkter?

Boxon Direct samarbetar med pålitliga transportörer för distribution inom Sverige. Om du av någon anledning inte kan ta emot ditt gods på angiven leveransdag tillkommer en avgift för dubbel utkörning.

Kan jag beställa varor till utlandet?

För gods som ska levereras utanför Sveriges gränser kommer vi ta kontakt med dig och meddela fraktkostnad.

   

Betalning

Hur betalar jag för mina produkter?

Boxon Direct samarbetar med Svea Webpay för säker och effektiv betalning. Du kan välja mellan faktura eller kortbetalning.

Fakturabetalning

Om du väljer att betala med faktura har du 15 dagars kredittid från fakturans datum. Vi utför sedvanlig kreditbedömning och efter godkännande genomförs köpet.

För att kunna göra en kreditbedömning krävs det att du anger ditt organisationsnummer. Om kreditbedömningen inte godkänns stoppas ordern i systemet och vi kontaktar dig för dialog. 

Kortbetalning

Godkända kort är VISA och MasterCard. Vid betalning med kort skickas du till en SSL-certifierad sida där du fyller i dina uppgifter och betalningen genomförs.

   

Returer

Kan jag returnera varor?

Ibland väljer man fel produkt eller köper en som inte passar. Då har du självklart rätt att skicka tillbaka den till oss inom 14 dagar efter mottagandet. Produkten måste däremot vara i fullgott skick och oanvänd samt att du får bekosta returfrakten.

Kontakta oss innan du gör en retur så hjälper vi dig på bästa sätt. Vi tar ut en kostnad på 500 kr för returhantering samt ett avdrag på 30% på ordervärdet vid felbeställd vara. Kontakta oss på 020 - 33 10 00 eller via mail, order@boxondirect.se.

 

Reklamation

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?

Om du önskar reklamera en produkt ska du kontakta oss inom 10 dagar efter mottagandet .Vi kommer därefter överens om när vi kan hämta godset. När reklamationen godkänts krediteras beloppet, normalt inom två veckor.

  

Tryck/logga på produkt

Kan jag få min logotype på era produkter?

I dagsläget finns inte denna möjlighet på Boxon Direct men vår våra specialister på Boxon hjälper gärna till med detta. Läs mer om profilering här eller ring oss direkt på 020 - 33 10 00.

   

Specialformat

Kan jag köpa specialanpassade produkter?

Självklart kan vi specialanpassa och skräddarsy dina produkter om du inte hittar vad du söker efter. Ring oss på 020 - 33 10 00 eller besök www.boxon.se för mer information.